Viešojo maitinimo įmonės atitikties higienos reikalavimams vertinimo aprašas taikomas įmonėms, kurių išduotame Maisto tvarkymo subjekto patvirtinimo pažymėjime nurodytos veiklos:
- „56.10.0. K Kavinių, užkandinių veikla“;
- „56.10.0. R Restoranų veikla“.
Kitos viešojo maitinimo įmonės gali savanoriškai dalyvauti viešojo maitinimo įmonės atitikties higienos reikalavimams vertinime, pateikiant prašymą.
Viešojo maitinimo įmonės vertinamos atliekant planinius patikrinimus.
Įmonių vertinimo kriterijai:
- Bendra higienos būklė;
- Savikontrolės sistemos įgyvendinimas;
- Technologijos, įranga;
- Produktai;
- Personalas;
- Atsekamumo užtikrinimas;
- Pagrįstų skundų skaičius;
- Veiklos sustabdymo atvejų skaičius.
Įmonės higienos būklės vertinimas balais:
1 balas – nepatenkinama higienos būklė;
2 balai – patenkinama higienos būklė;
3 balai – vidutinė higienos būklė;
4 balai – gera higienos būklė;
5 balai – puiki higienos būklė.
Viešojo maitinimo įmonių atitikties higienos reikalavimams vertinimus rasite ČIA
Skaidrumas:
- Įmonės tikrinamos pagal tuos pačius valstybinės maisto kontrolės kriterijus:
- iš anksto neįspėjus;
- pagal patvirtintus klausimynus. - Valstybinės kontrolės metu taškus ir balus skaičiuoja informacinė maisto kontrolės sistema;
- Įvertinimo rezultatų pretenzijos priimamos ne vėliau kaip per 14 kalendorinių dienų nuo atlikto patikrinimo, pretenzija pateikiama Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (toliau-VMVT) padaliniui, kuris atliko patikrinimą. Pretenziją nagrinėja VMVT padalinio viršininkas arba jo įgaliotas asmuo, išskyrus įvertinimą atlikęs pareigūnas;
- Įvertinimo rezultatus ir VMVT padalinio viršininko sprendimą galima skųsti centrinei VMVT.
Vertinimo sistemos nauda vartotojui:
- „Nematomas“ virtuvės vaizdas pateiktas suteikiant balą;
- Pasirinkti kavinę, restoraną pagal geriausius vertinimo sistemos balus;
- Didesnė galimybė gauti skanų ir kokybišką patiekalą;
- Pavalgyti ir nesusirgti.
Vertinimo sistemos nauda verslui:
- Papildoma reklama;
- Sąžiningo verslo skatinimas;
- Didesnis vartotojų pasitikėjimas;
- Geri įspūdžiai apie Lietuvą turistų ir šalies svečių, pasirinkusių ir apsilankiusių gerai įvertintose viešojo maitinimo įstaigose.
Teisės aktai:
Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos direktoriaus 2013 m. gruodžio 9 d. įsakymo Nr. B1-776 „Dėl Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos direktoriaus 2013 m. liepos 19 d. įsakymo Nr. B1-488 „Dėl Viešojo maitinimo įmonių atitikties higienos reikalavimams vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2013, Nr. 128-6553)
Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos direktoriaus 2013 m. spalio 24 d. įsakymas Nr. B1-684 „Dėl Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos direktoriaus 2013 m. liepos 19 d. įsakymo Nr. B1-488 „Dėl Viešojo maitinimo įmonių atitikties higienos reikalavimams vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“ (Žin., 2013, Nr. 113-5672)
Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos direktoriaus 2013 m. liepos 19 d. įsakymas Nr. B1-488 „Dėl Viešojo maitinimo įmonių atitikties higienos reikalavimams vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (Žin., 2013, Nr. 80-4062)